Long Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug!

Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent… iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu?
Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken.

De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland.
Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders.
Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.

11850954_730221403751193_682240000_nAuteur: Melissa De La Cruz

Nederlands
264 pagina’s
van Goor
juli 2015

Ik geef dit boek 

Bij de prachtige cover was ik al verkocht maar zodra ik zag “het boek bij de Disney……”
las ik al niet verder en zei ik: “Die MOET ik hebben!!!”

Als ware Disney fanaat en ontiegelijke boekwurm is dat toch 2 vliegen in 1 klap!

Vanaf het begin zat ik al flink met mijn eigen fantasie in dit boek en gezien mijn brein daar dus echt de Disney animatie figuren voor gebruikte had ik van begin tot eind de grootste schik met dit boek.

Ik had er zelfs zoveel plezier bij dat ik in een “Villain” mood kwam en bijpassende boekenleggers moest maken!

Er gaan al aardig wat recensies rond waarin mensen zeggen dat het geen YA is of dat het boek vooral grappig is, of te voorspelbaar.

Ik denk dat je dit boek moet lezen met de quote van Walt Disney in je achterhoofd:MV5BMTkxNDc5NjczOF5BMl5BanBnXkFtZTcwNjk5NTYwNA@@._V1_SX640_SY720_

“Laughter is timeless, Imagination has no age, Dreams are forever”

Want nee, het is geen echte YA, maar wel een heerlijk verhaal
met personages waarmee we allemaal groot zijn geworden
en als je hebt vastgehouden aan zijn quote en nog steeds de magie bezit van de rijke fantasie die je als kind hebt dan zul je dit boek net als mij heerlijk vinden!

*Het boek werd meteen nadat ik hem dicht sloeg door mijn dochtertje gestolen die hem nu ook grinnikend leest, dus ook een aanrader voor jongere kinderen!

maxresdefault

Hoewel ik de film natuurlijk wel ga bekijken had ik liever gezien dat dit een animatie film zou zijn geweest, dan was het vast een kaskraker geworden!

Met de vaak flauwe cast die we kennen van de “teen” series op Disney Channel voor deze film loop ik helaas nog niet warm.


Trailer van de film